مجله ای برای سلامت دهان و دندان

به گزارش بهداشت نیوز: حفظ سلامت دندانها، لثهها و دهان به داشتن یک سبک زندگی سالم و جلوگیری از بروز مشکلاتی چون پوسیدگی دندان و بیماریهای لثه مربوط میشود. طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها، از میان ۳ آمریکایی ۱۸ تا ۶۵ سال، یک نفر در سال گذشته حتی یک بار هم به دندانپزشک مراجعه نکرده است. مجله Health News به موضوع بهداشت دهان و سلامت نگه داشتن آن پرداخته است. به طور قطع، دهانی که بو میدهد و دندانهای زرد و پوسیده دارد، نمیتواند تأثیر بهسزایی روی طرف مقابل داشته باشد. مسأله بهداشت دهان بسیار اهمیت دارد اما بسیاری از افراد آن را نادیده میگیرند و در رده چندم اولویتهای خود قرار میدهند. مدت زمان ارتودنسی دندان رعایت نکردن بهداشت دندانها و لثه ممکن است مشکلات زیادی را از قبیل پوسیدگی دندانها، بیماریهای دهان و دندان و سوراخ شدن دندانها ایجاد کند به طوری که سالانه، میلیونها نفر در آمریکا از سوراخ شدگی دندانها رنج میبرند. خندیدن زمانی میتواند تأثیرگذار باشد که فرد، دندانها و دهانی سالم داشته باشد.

طرحهای هوشنگ ایرانی زمینه نداشت و تکرنگ سیاه بود.

هرچند طرحهای او شکل کار هیچکس نبود و ذهنیت خاصی را تعریف نمیکرد، اما در حقیقت او مجذوب آرایی از بیانیهٔ اهالی سوررئالیسم بود. او در طرحهایش، نوعی ایهام بصری به وجود میآورد و حتی نظیر کارهای رنه ماگریت، دست به حیلههای فضایی میزد (نگاه کنید به بدن انسانی بیاستخوان و مایعشده روی یک بلور کریستال). طرحهای هوشنگ ایرانی زمینه نداشت و تکرنگ سیاه بود. او میخواست با آوردن فیگور در وسط صفحهٔ سفید و ایجاد خلأ در اطراف آن، تکنیکی از کوبیسم را برای اولینبار در ایران اجرا کند که در فرانسه به عنوان «تکنیک ساختمان فضایی» معروف بود. او در طرحهایش با کشیدن معرفت اشیاء به جای شکل اشیاء، سعی داشت اثر خود را به سوی نوعی تقدس بکشاند. چند فیگوری که در طرحهایش کشیده، بدنهایی شبیه بدن انسانی بیاستخوان است و گویی مانند اکسپرسیونیستهای قرن بیستم متأثر است از نقصهای جسمانی، بیماریها و ابراز وحشت. همهٔ طراحیهای ایرانی در قطع کوچک کشیده شدهاند و تابلوهای او کمتر از یک صفحهٔ یک دفترند.

به دهن هفت پشت من زیاد است کدخدای یک ده باشم، چه رسد به حکومت… بنابراین کلنل جاستین شیل که در سال ۱۸۴۶ میلادی جایگزین مکنیل شده بود، در نامهای به آقاسی تقاضا کرد اولیای دولت ایران هم فرمانی مشابه صادر کنند. اما خرید و فروش انسان در دین اسلام مانعی نداشت و شاه با این استدلال که «غلام و کنیز خریدن موافق شرع غرای حضرت خاتمالانبیاست» با خواست شیل مخالفت کرد. با افزایش نفوذ انگلیس در خلیج فارس، آنان تصمیم گرفتند تا به تجارت برده از طریق این دریا پایان دهند و همکاری دولتهای اطراف مانند ایران، عثمانی و مسقط ضروری بود. خلاف مذهب من است، خلاف دین من است و من لم یحکم بما انزل الیه لیت هم الکافرون و هم المنافقون و الفاسقون آیه صریح قرآن است. نماینده انگلیس به تلاش خود برای متقاعد کردن شاه ادامه داد؛ از جمله این که نظر مجتهدان تهران را جویا شد اما آنها موضوع را مکروه، و نه حرام، اعلام کردند.

اما نکتهی اصلی برای مخاطبین این است که آیا میتوانند به این سایتهای خبری اعتماد کنند یا خیر؟ سپس وارد حوزهی سلامت و پزشکی خواهیم شد. در ادامهای این مطلب قصد داریم به بررسی بهترین سایتهای خبری دندانپزشکی بپردازیم. ارتودنسی رفع ناهنجاریهای فک را نیز شامل میشود. تجهیزات دندانپزشکی پیشرفته به عنوان مثال با هم به بررسی یکی از مقالات سایت مجله خبری نوین آریا میپردازیم. اکثر افراد فکر میکنند ارتودنسی تنها مختص مرتب کردن دندانهاست و با شنیدن نام آن، سیمکشی دندان را متصور میشوند. این مطالب تا چه حد میتوانند سندیت داشته باشند و روند درمانی را بر اساس این نوشتهها میتوان شروع کرد یا ادامه داد؟ از جمله این مشکلات میتوان به عقب بودن فک پایین اشاره کرد. وبسایتهایی که معرفی میکنیم تازه تاسیس هستن اما آتیهای بسیار درخشان در پیش روی آنهاست. باید دانست تا زمانی که رشد فرد متوقف نشده، امکان جابجایی فک فرد ممکن است. ابزار فانکشنال، دستگاه متحرکیست که توسط آن میتوان رشد فک پایین را تحریک کرد تا مشکل عقب بودن آن را حل نمود.

مترونیدازول در دسته ای از داروها به نام ضد میکروبی نیترویمیدازول قرار دارد. برای افزایش اثر بخشی این قرص بهتر است آنها را هر روز در زمان مشخصی مصرف نمایید. این قرص معمولا 2 تا 3 نوبت در روز تجویز می شود و تا 14 روز ادامه دارد. این دارو را باید طبق دستور پزشک و به صورت خوراکی و برای جلوگیری از ناراحتی معده می توانید این قرص را همراه با یک لیوان آب یا شیر مصرف نمایید. مقدار مصرف بر اساس وضعیت پزشکی و پاسخ به درمان مشخص می گردد. آنتی بیوتیک ها برای سرماخوردگی، آنفولانزا یا سایر عفونت های ویروسی موثر نیستند. استفاده از آنتیبیوتیکها در مواقعی که نیازی به آنها نیست، خطر ابتلا به عفونتی را افزایش میدهد که بعداً در مقابل درمان آنتیبیوتیک مقاومت میکند. همچنین، برای اینکه عوارض جانبی این دارو را کاهش دهید می توانید آن را پس از غذا مصرف کنید. اون با توقف رشد باکتری ها کار می کند.

مجله سلامت دندان بیماری قلبی

نزدیک به دو سوم از این جمعیت در دو شهر بزرگ این استان هر کدام با پذیرفتن نزدیک به ۱ میلیون نفر در مناطق شهری خود، سکنی گزیدند. در نتیجه امواج بزرگ مهاجرت در مقاطع مختلف گذشته، این استان در توسعه خود ساکنان بزرگی را پذیرفتهاست که این ساکنان میراث خود را از کشورهایی همانند بریتانیا، آلمان، ایرلند، اوکراین، و فرانسه میدانند. در کل بیش از ۸۰٪ جمعیت این استان در مناطق شهری زندگی میکنند. دانستنی های دندانی آلبرتا همچنین دارای جوامع بزرگی که از جنوب آسیا و چین ارث میبرند، میباشد. مهاجرت نقش بسیار مهمی را در شکلدادن به ساختار آلبرتا ایفا کردهاست. امروزه مهاجرت به آلبرتا به بالاترین سطح در زمان خود رسیدهاست و در این مورد به این استان برای توسعه و تنوع بیشتر کمک میشود. بعد از این شهرها، شهرهای(Red Deer(۸۳٬۰۰۰)، Lethbridge(95٬۰۰۰)، Medicine Hat(۵۷٬۰۰۰ و (Grand Paririe (۴۷٬۰۰۰ قرار دارند. با این حال این استان تا حد زیادی سکولار است، با بیش از ۴۴ درصد از ساکنان که گزارش میکنند که در یک سال اخیر در هیچکدام از محلهای عبادت حاضر نشدهاند. اکثر آلبرتاییها مسیحی هستند.

مجله سلامت دندان تکنسین

اگر غذا بین دندانها گیر کند یا بهطور مداوم میان وعده بخورید، این مدت زمان طولانیتر میشود. آیا تا به حال هنگام تمرکز روی کار یا درس مداد خود را جویدهاید؟ همچنین احتمال ابتلا به بیماریهای لثه را افزایش میدهند که این موضوع به افتادن دندانها منجر میشود. اگر نگران تغییر رنگ دندانهای خود هستید، با دندانپزشک مشورت کنید. هنگامی که احساس میکنید باید چیزی بجوید، آدامس بدون قند گزینه بهتری است. خوشبختانه روشهای مختلفی وجود دارند که میتوان به کمک آنها دندانها را سفید و لکههای ناشی از قهوه را از بین برد. آدامس ترشح بزاق را تحریک میکند. سیگار و سایر محصولات حاوی تنباکو باعث لک شدن دندانها میشوند. علاوه بر این، دخانیات در ابتلا به سرطان دهان، لب و زبان نقش دارند. بزاق از دندانها در برابر اسیدهای تخریبکننده مینای دندان محافظت میکند. رنگ تیره قهوه و اسید موجود در آن میتوانند بهمرور زمان باعث زرد شدن دندانها شوند. این عادت مانند جویدن یخ، میتواند باعث شکستن یا ترک خوردن دندانها شود.

بهتر است اولویت اول برای نوجوانان و جوانان آینده شغلی باشد تا بتوانند با کسب دانش و تجربه لازم در آینده شغل پردرآمدی داشته باشند. این قشر با توجه به اینکه تجربه بالایی در کار ندارند و از طرفی به خاطر سن پایین، سواد آکادمیک آنها نیز زیاد نیست نمیتوانند در شغلهای با درآمد بالا مشغول باشند. مهارتهایی مانند زبان انگلیسی، کار با کامپیوتر، تایپ سریع و مهارتهای توسعه فردی مانند سخنرانی در جمع و مذاکره از جمله مهارتهای مهم برای زندگی شغلی به شمار میروند. در هر حال در سنین نوجوانی و جوانی میتوان بسیاری از مهارتهایی که تقریبا برای بیشتر شغلها لازم هستند را یاد گرفت. اگر در سنی هستید که هنوز رشته تحصیلی خود را انتخاب نکردهاید بهتر است اطلاعات خود را در مورد رشتههای مختلف و بازار کار آنها افزایش دهید تا بتوانید بهترین رشته را برای آینده خود انتخاب کنید. اگر رشته تحصیلی خود را انتخاب کردهاید سعی کنید ابزارهای مورد نیاز در رشته خود را بشناسید و مهارتهای لازم برای کار را به دست آورید.

منبع:

https://toothhealth.ir/

Comments

Popular posts from this blog

لپ تاپ استوک بخرم یا لپ تاپ نو

راهنمای استفاده صحیح از جارو برقی و معرفی 22 محصول با کیفیت بازار

راهنمای خرید اتو بخار و معرفی بیست محصول خوب بازار